Annons

Idealguiden.se - Skönhet & Hälsa | SPA | Hudvård | Hårvård | Träning | Kost | Vikt

Hem » Allmänt » Övrigt allmänt » Mooncup (menskopp)

FORUM

helu är för tillfället offline

helu

Postat: 2007-01-16, 17:19

Mooncup (menskopp)

Hej,
Jag har precis fått mens och använder min nya mooncup, men problemet är att den inte håller tätt. Är det någon som har tips på hur man ska göra? Känner mig smått förtvivlad med tanke på att den ändå kostade mig 300:- Jag är student och har därför inte så mycket pengar, så därför känns det tråkigt om den inte funkar. Nån här som har testat menskopp?
Visa profil | Skicka PM
anders är för tillfället offline

anders

Postat: 2007-01-18, 15:35

Re: Mooncup (menskopp)

Jag kan av förklarliga skäl inte hjälpa dig, men jag noterade att en del återförsäljare numera kallar det för m-kopp, kanske för att dölja att det handlar om mens. Det är ju ändå något för kvinnor naturligt, så jag har svårt att se varför man skulle behöva censurera det ordet.

Det finns en del webbsidor om hur man ska handha sin menskopp. Har du läst här?

http://www.amandasintima.se/undvik.html
Visa profil | Skicka PM
Micke är för tillfället offline

Micke

Postat: 2007-01-18, 18:03

Sorry, jag kan inte heller svara vad som är bra eller dåligt. Första gången jag hörde talas om en menskopp var en säljannons jag såg här på sajten. Visste inte ens att det fanns sådana. Tjejer på sajten, hjälp henne! Exclamation
Visa profil | Skicka PM
Gabriella är för tillfället offline

Gabriella

Postat: 2007-01-23, 09:03

Jag har inte heller använt en sådan kopp men har vänninor som testat och tycker att de är bra och håller tätt. Jag ska ta reda vilket fabrikat de använder och återkomma. Smile
Visa profil | Skicka PM
helu är för tillfället offline

helu

Postat: 2007-01-27, 00:04

Ibland håller den tätt och ibland inte. Men det verkar bara vara att öva, öva och öva. Tillslut kanske det funkar. Smile
Visa profil | Skicka PM
Gå till forum:

Annons