Annons

Idealguiden.se - Skönhet & Hälsa | SPA | Hudvård | Hårvård | Träning | Kost | Vikt

Hem » Allmänt » Övrigt allmänt » Liten nyfiken...

FORUM

Latte är för tillfället offline

Latte

Postat: 2006-12-14, 17:35

Liten nyfiken...

Hur brukar du fira jul?
Vart brukar du vara på julafton?
Med vilka personer?
Hur går din julafton till?

Svara själv på mina frågor:
Vi brukar oftast vara hemma hos mormor och morfar.
Med vilka personer?
Mormor o morfar (förstås), mamma, pappa, brosan och hans dotter och ofta brukar morfars bror också var där.
Hur går din julafton till?Vi brukar träffas vid 13-15-tiden (före Kalle i varje fall) - dricker glögg - äter vid 16-17-tiden och sen brukar vi dela ut julklapparna. Julklappar har vi bara köpt till barnen, men bara för att alla ska få en julklapp så har vi vid 1:a advent haft en lottning, vem som ska köpa till vem o så bestämmer vi vad paketet ska få kosta. Innan så hade vi inget bestämd person, men det var så svårt att köpa en sak som skulle kunna passa till alla. Så detta var en perfekt lösning!
Senare på kvällen så brukar vi spela olika spel (oftas TP)och så äter vi lite mer... Kvällen brukar avslutas ungefär vid 00.00-tiden.
Så brukar en julafton vara för mig! Very Happy
Visa profil | Skicka PM
anders är för tillfället offline

anders

Postat: 2006-12-14, 17:45

Re: Liten nyfiken...

Varför kommer jag att tänka på reklamfilmen för Aladdin chokladask, den med Peter Magnusson? Very Happy

I vår familj ser det ut ungefär som hos er. Eftersom brorsans sambo jobbar inom sjukvården och alltså på rullande schema, har det varierat om vi ätit julmat före eller efter Kalle Anka. Ibland har vi fikat (kakor och bullar osv) till Kalle och ätit mat efteråt. Vi har heller inga julklappar bland de vuxna, även om min mamma säkert skulle tycka det vore trevligt.

Framåt kvällen brukar min brors familj åka vidare till hennes föräldrar, så då splittras vi i två halvor. Ibland spelar vi något sällskapsspel, lite beroende på hur TV-tablån ser ut.
Visa profil | Skicka PM
Dammr8 är för tillfället offline

Dammr8

Postat: 2006-12-27, 11:21

Hur brukar du fira jul?
Tillsammans med de närmaste i familjen.

Det är lite olika; ibland hemma hos mamma & pappa, men oftast hos mormor & morfar. En gång har alla faktiskt varit hemma hos mig (men det blev inte samma sak)

Med vilka personer?
Mamma, pappa, mormor, morfar, syskon + barn och hundar.

Hur går din julafton till?
Vi träffas vid 12-tiden, dricker glögg, tittar på Kalle, äter, delar ut julklappar, umgås, fikar, spelar spel.
Julafton brukar sluta vid midnatt...

Visa profil | Skicka PM
anders är för tillfället offline

anders

Postat: 2007-01-09, 12:00

Här är förresten en bild från vårt julbord:
index.php?t=getfile&id=7&private=0

Utöver det som syns på bilden, hade vi varm mat (potatis, köttbullar, prinskorv osv) på spisen.

• Bilaga: 28.jpg
    (Storlek: 63.05KB, Laddat ner 1820 gånger)

Visa profil | Skicka PM
Kim är för tillfället offline

Kim

Postat: 2007-01-09, 20:09

Ser smaskigt ut! Tyvärr tog jag inga bilder från vårt julbort men det var också bra. Helnöjd!
Visa profil | Skicka PM
Gå till forum:

Annons