Annons

Idealguiden.se - Skönhet & Hälsa | SPA | Hudvård | Hårvård | Träning | Kost | Vikt

Hem » Kost/Vikt » Vikt » Gå ner i vikt

FORUM

Gabriella är för tillfället offline

Gabriella

Postat: 2006-12-09, 17:59

Gå ner i vikt

Jag skulle vilja gå ner några kilo i vikt. Folk uppfattar inte mig som tjock eller mullig men jag känner att jag lagt på mig några kilon för mycket och trivs inte med det.

Om jag hade trivts med det och mått bra hade jag inte brytt mig men som sagt jag känner mig inte fräsch. Jag ska gå ner några kilon men hade tänkt göra det på ett långsamt sätt.

Jag ska börja gå ut och gå 4 dagar i veckan, minst en halvtimme per gång. Sen ska jag begränsa godisätandet till 1 gång i veckan.

Istället för att köpa snabbmat och gå ut och äta ska jag börja laga mat, typ husmanskost. Jag hoppas att det inte blir "Mission impossible" men det tror jag inte. Jag har bestämt mig och det måste funka. Beach 2007 ska jag vara i toppform.
Wink
Visa profil | Skicka PM
anders är för tillfället offline

anders

Postat: 2006-12-09, 22:45

Re: Gå ner i vikt

Lycka till. Det kanske är fel årstid, men för några år sedan cyklade jag mig igenom en hel sommar, och gick ner närmare 20 kg utan att märka det! Det var först på hösten när folk som inte sett mig på hela sommaren kommenterade att jag smalnat ur som jag vägde mig och noterade detta.

Till saken ska sägas att jag var, och är fortfarande överviktig, så det finns tyvärr minst 20 kg kvar att ta bort. Jag har försökt att upprepa bedriften, men den första viktförlusten är alltid enklast.

Många gillar inte att cykla, men jag tycker det både är trevligare och mindre ansträngande än att gå långa promenader. Att jogga eller springa är uteslutet, det har jag aldrig tyckt om eller orkat, ens under skoltiden. Hellre cyklar jag mig svettig, även om det främst tränar upp mina lårmuskler. Förbränningen gav resultat över magen i alla fall.
Visa profil | Skicka PM
elwira är för tillfället offline

elwira

Postat: 2016-08-18, 19:03

Re: Gå ner i vikt

Kul att du vill gå promenader!

Det är många som tror att för att gå ner i vikt så måste man antingen springa eller styrketräna. En enkel promenad är också motion, och mycket enklare att motivera sig till.
Visa profil | Skicka PM
Gå till forum:

Annons