Annons

Idealguiden.se - Skönhet & Hälsa | SPA | Hudvård | Hårvård | Träning | Kost | Vikt

Hem » Skönhet » Hårvård » Klippning

FORUM

Latte är för tillfället offline

Latte

Postat: 2007-04-19, 12:45

Klippning

Brukar du vara nöjd när du går från frissan?

För min del brukar det nästan aldrig bli som jag hade tänkt det (om jag inte bara toppar mitt långa hår förstås). Men just när man ska byta frisyr.. färga och slinga då har man en "bild" i huvudet hur man tror att man ska se ut... o blir sedan liten besviken eftersom inte resultatet blev så
Wink
Men det brukar bara ta någon vecka så brukar håret har "fixat till sig".
Visa profil | Skicka PM
Frilla är för tillfället offline

Frilla

Postat: 2007-04-20, 08:20

Re: Klippning

Jag blir sällan eller aldrig nöjd när jag har varit hos frisan. Det tar ett tag innan man hämtar sig. En gång klippte en kompis av mig allt hår och det har satt sina spår. Jag tycker det är en traumatisk upplevelse att ga dit. Väl där blir man ju ompysslad och så men innan och efteråt, inte kul. Crying or Very Sad
Visa profil | Skicka PM
anders är för tillfället offline

anders

Postat: 2007-04-20, 08:52

Jag hörde någon medelålders kvinna berätta att hon hellre gick till tandläkaren än till frisörskan.

Har man gott om pengar och inte tycker att peruker är läbbiga kan man annars raka av sig allt hår och ha en rotation av olika, naturtrogna peruker. Mycket enklare att byta hårfärg, längd, lockighet osv än att använda traditionella metoder av färgning, hårförlängning och permanent. Britney kombinerar med hatt, kanske för att peruken inte ska flyga av? Jag såg några bilder på henne igår och funderade på om hon kommer att bli så bekväm med perukvarianten att hon håller sitt eget hår snaggat livet ut, eller i alla fall några år framåt.

Ganska intressant att jämföra Britney, Kylie Minogue och Natalie Portman. Alla tre har av olika orsaker haft bart huvud inom loppet av de senaste åren. Britney går inte en meter utomhus utan peruk och hatt. Kylie sades inte gilla peruk, så hon hade sjal. Natalie, som frivilligt rakade huvudet som del av en filmroll och alltså var vid full hälsa, var inte rädd för att visa sin hjässa på galor strax efteråt, och lär ha sagt hur mycket hon gillade att ha riktigt kort, snaggat hår som inte behöver kammas och skötas en massa. Senast läste jag att Halle Berry var aktuell för en filmroll som också kräver att hon rakar sig. Vi får väl se om det blir av, och hur hon visar sig utanför filmstudion. Jag tror att de som rakar sig av fri vilja och mot ersättning har lättare att leva med det än den som gör det i protest mot något eller av medicinska skäl.
Visa profil | Skicka PM
Sushi är för tillfället offline

Sushi

Postat: 2007-04-20, 09:31

Jag älskar att gå till frisören! När de shamponerar mitt hår håller jag alltid på att somna. Visst, efteråt ser man ibland halvkonstig ut men det går ju över efter första tvätten. En sak som jag reagerat över att många frisörer vill fluffa till håret på ett extremt onaturligt sätt. Är det för att man både ska se och känna sig puffig? Ibland ser det ju nästan ut som om man har en hårhjälm på huvudet. Wink
Visa profil | Skicka PM
Micke är för tillfället offline

Micke

Postat: 2007-04-20, 09:35

Jag gillar också att gå och klippa mig. Man känner sig fräsch på något konstigt sätt och sen doftar ju håret som en karamellfabrik. Det är jag mycket fundersam över, jag köper nästan alltid shampo på sdalonger men när jag tvättar håret hemma luktar det inte lika mycket. Någon som vet vad det beror på? Wink
Visa profil | Skicka PM
Dammr8 är för tillfället offline

Dammr8

Postat: 2007-04-20, 15:56

Jag brukar oftast blir nöjd. Men några gånger har har det varit så illa (enligt mig) att jag har hållit tummarna att jag inte ska träffa på någon jag känner när jag sprungit hem... Laughing
Men ibland är man också himla nöjd att man vill träffa på alla man känner o då träffar man förstås inte en kotte Mad
Visa profil | Skicka PM
Frizz är för tillfället offline

Frizz

Postat: 2007-04-24, 16:34

Jag tycker det är skönt när man har varit till frissan. Borta är alla slitna toppar och håret känns nytt, fräscht och har fått ett lyft Very Happy
Visa profil | Skicka PM
Gå till forum:

Annons