Annons

Idealguiden.se - Skönhet & Hälsa | SPA | Hudvård | Hårvård | Träning | Kost | Vikt

Hem » Skönhet » Nagelvård » Periodare

FORUM

Frizz är för tillfället offline

Frizz

Postat: 2006-12-08, 16:15

icon9.gifPeriodare

Varför?
Nu sitter jag här med naglar som är nedbitna igen. Crying or Very Sad
Förra helgen var naglarna för långa, så jag klippte av dom i början på veckan och varje gång som jag har klippt (och filat) av dom, så känner jag en massa "ojämnheter" och då kan jag inte låta bli att bita o riva av.
Så nu sitter och har ont, men kan ändå inte låta bli... Grrrr....
Mad
Visa profil | Skicka PM
Camilla är för tillfället offline

Camilla

Postat: 2006-12-12, 08:26

Re: Periodare

Hej på dej!

Några tips...

Prova med att måla naglarna, vill du inte ha en färg räcker det m ett ofärgat lack. Är dom målade, kanske det blir lättare att låta bli o gnaga... Ta en titt på dina händer varje gng du är på väg att stoppa in ett finger i munnen Razz
Satsa åxå på en nagelfil, nageln kan lätt spricka när man klipper den. Köp en "fin" fil, ingen grov. Det finns glasfiber filar som håller i oändlighet.

Det krävs en gnugga tålamod och tid att ha vackra naglar, men det är absolut värt "besväret", då dina händer är ditt visitkort. Laughing

Lycka till!

//Camilla

Ps, man behöver inte ha långa naglar för att det ska vara snyggt...
Visa profil | Skicka PM

Frizz

Postat: 2006-12-12, 10:15

Hej Camilla
och tack för ditt svar!

Jo, jag brukar måla med ett ofärgat nagellack för att jag inte ska "vara på" och gnaga... men det brukar ta tid.

Du har rätt; jag ska tänka nästa gång jag är på väg bita/riva att titta på hur naglarna ser ut. För som det är just nu så gömmer jag händerna för att de ser så gräsliga ut. Embarassed + att jag har så torra händer som spricker sönder på hösten/vintern/våren. Så de ser inte trevliga ut.

Ska testa en glasfiber fil nästa gång, har alltid filat med pappersfil tidigare. Finns glasfiber att köpa på Kicks eller måste man gå till en nagelteknolog?
Visa profil | Skicka PM

Camilla

Postat: 2006-12-12, 10:45

Hej igen ,

En sandpappersfil går åxå bra, men se till att den inte är för grov, då skivar sej naglarna. Med en "fin" fil kan du fila fram å tillbax utan att tänka på att skada din nagel,... förstår du vad jag menar?

Tipset om en glasfiber fil: Ett ekonomiskt bra val, till naturlig nagel, håller i all oändlighet. Skölj av o torka, men håller dock inte lika bra om man tappar den på hårt underlag, då den kan spricka... För övrigt är det ett superköp!

Sen har jag ett tips till, jag säljer en nagelolja som hjälper nageln till rätt balans, läs gärna mer på min hemsida www.naildrops.com
Du kan beställa oljan genom att mejla mej dina adressuppgifter.

Varma hälsningar Camilla, Nail Drops

Visa profil | Skicka PM

Frizz

Postat: 2006-12-12, 16:25

Hallå igen Very Happy
Jag har inga problem med sköra naglar, dom är stenhårda. Men jag såg på din hemsida att du håller på att ta fram en olja för torra händer... Razz Så den kan vara intressant! Återkommer till din hemsida...
Visa profil | Skicka PM

Frizz

Postat: 2006-12-14, 13:49

Hej Camilla!
Handoljan låter intressant för mig, så den kommer jag nog att prova när den är klar
Very Happy Hör av mig till dig då!
Visa profil | Skicka PM

Camilla

Postat: 2006-12-14, 16:35

Hej igen,

Å lite mer info...

Det är ingen direkt handolja, utan en nagelolja den åxå-men som självklart går att använda till lite av varje. T ex kluvna hårtoppar, torra hudpartier, på läppar osv---gäller båda oljorna. Very Happy
Visa profil | Skicka PM
anders är för tillfället offline

anders

Postat: 2006-12-14, 16:54

Kommer jag kunna att smörja min gamla skivspelare med samma olja? Laughing

(för det ändamålet rekommenderas en 100% ren mineralolja, vilket jag förmodar inte är vad man bör smörja in naglarna och håret med)
Visa profil | Skicka PM

Camilla

Postat: 2006-12-14, 17:12

Hmmm humor! Very Happy

Svar nej, men däremot använder man paraffin bad till torra händer, vilket är en mineralolja. Wink Superbra behandling, ett tips till dej Frizz. Gå till en salong o gör ett paraffinbad ngn gång. Very Happy Very Happy

/Camilla
Visa profil | Skicka PM

Frizz

Postat: 2006-12-18, 11:48

Ska testa paraffinbad någongång!
Hur länge räcker 1 behandling eller måste man gå flera gånger, typ 1ggr/w?
Är det något man kan köpa hem och göra själv eller kan man bara göra det på salong?
Visa profil | Skicka PM

Camilla

Postat: 2006-12-18, 18:02

Hej! Laughing

Parrafinbad gör man på salong. Läs gärna info om parrafinbad på www.nagelforum.se, under behandlingar.

Ta Hand om dej!

/Camilla
Visa profil | Skicka PM

Frizz

Postat: 2006-12-20, 17:14

TACK,
och GOD JUL!
Very Happy
Visa profil | Skicka PM

Camilla

Postat: 2006-12-22, 14:33

GOD JUL!

Razz
Visa profil | Skicka PM
Poppet är för tillfället offline

Poppet

Postat: 2008-09-09, 10:40

Ett snabbare sätt är att göra en nagelförlängning då får du ordning på en gång. och då biter man ej heller. för det går ej Smile

kika in på www.vackranaglar.com
Visa profil | Skicka PM
anders är för tillfället offline

anders

Postat: 2008-09-22, 11:55

Smart tänkt att bygga på med konstnaglar i ett bittåligt material! Används det rentav som alternativ behandlingsform för kroniska nagelbitare? Jag antar att det finns andra skäl bakom varför vissa biter på naglarna, men i alla fall borde man kunna vänja sig av med det antingen med de där illasmakande medlen man penslar på eller konstmaterial som tänderna inte rår på. Ja, det beror kanske på hur hårt man biter...
Visa profil | Skicka PM
Gå till forum:

Annons